Temalunsj på Huseby - om Norges sosialhistorie

Publisert av RH Nettredaktør den 13.03.23. Oppdatert 19.03.23.

Temalunsj 22. mars 2023 kl. 12:00: Muséets nye formidlingsopplegg «Fra fattigvesen til sosialomsorg» gir et innblikk i Norges sosialhistorie. Se også oversikt over hva som planlegges denne våren, og litt om hva som skjer ellers på gården.

Vi følger opp temaet fra sist høst. Juliane Husvik Sukkestad, som er formidler og stedsansvarlig på Skedsmo bygdemuseum, vil i samarbeid med studenter fra OsloMet gi oss et underholdende innblikk i Norges sosialhistorie. Dette som en forberedelse til neste års markering av at det da er 100 år siden den veldrevne fattiggården på Huseby ble avsluttet.

Arrangementet starter kl. 12. Inngang kr 120 inkl. servering: Hjembakt brød med gammeldags pålegg og litt søtt til kaffen.
Vi tar kontanter og Vipps. Velkommen!

Lørdagskaféen
fortsetter i muséet med god hjelp fra HGVs medlemsforeninger med flere.

Tirsdag 28. mars: Årsmøte i Huseby gårds venner. Før selve årsmøtet forteller Amund Oserud Bentzen, Lillestrøm kommunes nye avdelingsleder for kultur og frivillighet/administrasjon, om arbeidet med ombygging av Husebylåven.

Søndag 23. april kl. 19: Skedsmo menighet har invitert skuespiller Svein Tindberg til å reflektere om tro og viten i muséets storstue.

Husebynytt

Les hele Husebynytt nr. 6 (pdf) nedenfor